Ongeloof en verbijstering overheerste bij het vernemen van het overlijden van Zef Horsels. Onze aimabele Caesariaan van de eeuw is er niet meer.

Seizoen 1970-1971

Zef kwam voor het seizoen 1970-1971  naar Caesar, om gelijk het eerste jaar, na een beslissingswedstrijd tegen Almania, kampioen te worden. Hij was aanvoerder van het team dat hierna met de vijf andere afdelingskampioenen mocht gaan strijden om de landstitel bij de zondagamateurs. Het resultaat is bekend. Nadat hij in 1961 met Fortuna ’54 landskampioen werd bij de betaalde jeugdteams, gebeurde dat nu bij de zondagamateurs. Na Caesar werd Zef trainer van Schuttersveld, om later terug te keren in het succesvolle Caesar 3 van trainer Piet Lacroix. Later mochten ook de veteranen nog van zijn voetbaltalenten profiteren.

Zef als trainer

In het seizoen 1987-1988 nam Zef het als trainer over van Jos Gelissen. Na de laatste speeldag eindigden vijf ploegen, waaronder Caesar, gelijk. Onder leiding van Zef kon Caesar het vege lijf redden.

Caesar Inside

In het jubileumjaar 2020 was er ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van Caesar een speciale uitzending van Caesar Inside. Hier was Zef ook te gast en sprak hij over zijn succesvolle jaren en ervaringen bij Caesar:

We zullen ons Zef herinneren als een zeer betrokken lid van onze vereniging, ook na zijn actieve periode. Steeds nam hij de tijd voor een babbeltje met supporters of andere Caesarianen. Dat maakte hem zeer geliefd bij jong en oud. We wensen zijn echtgenote Rika, familie en vrienden veel sterkte toe met dit grote verlies.

Reageren of condoleances achterlaten?

Als MijnCaesar lid kun je onder dit bericht een reactie achter laten of een condoleance invullen. Bekijk hier ook de rouwkaart van Zef.