Beste Caesarianen,

Afgelopen vrijdag kondigde het kabinet aan dat er ein-de-lijk weer meer mogelijk wordt voor wat betreft sporten in de buitenlucht. Daarmee wordt ook binnen onze vereniging weer meer mogelijk. Onderstaand lees je wat dit betekent.

Iedereen mag weer trainen

• Trainen is voor alle categorieën (jeugd en senioren) weer toegestaan zonder beperkingen aan groepsgrootte of tijd. Teams worden via hun trainer/leider geïnformeerd hierover.
  • Wedstrijden tegen andere clubs zijn vooralsnog niet toegestaan. Onderlinge wedstrijden met teams binnen de eigen vereniging zijn wél toegestaan. De KNVB communiceert over het hervatten van de competitie zodra duidelijk is wanneer dit weer is toegestaan.

Publiek is niet toegestaan

• Er is geen publiek toegestaan bij professionele- en amateursport. Naast spelers hebben alleen personen die als vrijwilliger of beroeps-/bedrijfsmatig werkzaamheden verrichten toegang tot ons sportcomplex. Zodra zij geen taak meer vervullen, moeten zij het sportcomplex verlaten.

Coronatoegangsbewijs én mondkapje verplicht in alle binnenruimtes, inclusief kleedkamers

• Een geldig coronatoegangsbewijs én mondkapje is nodig om te mogen verblijven alle binnenruimtes van de club. Dit geldt helaas ook voor de kleedlokalen.
  • Heb je geen geldig coronatoegangsbewijs en ben je 18 jaar of ouder? Dan mag je dus wél komen voetballen, maar moet je je helaas thuis omkleden en mag je dus niet in het kleedlokaal komen.

Kantine

• Sportkantines mogen alleen geopend zijn als afhaalloket. In de praktijk betekent dit dat onze kantine voorlopig nog gesloten blijft.

Daarnaast blijven de volgende algemene regels en uitgangspunten van kracht

• Heb je klachten? Kom dan niet naar de club en laat je altijd testen.
  • Was regelmatig je handen.
  • Houd anderhalve meter afstand.
  • VV Caesar / L. Vos volgt te allen tijde de landelijke richtlijnen voor sport en horeca en verwacht dat iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijkheid kent en ook neemt. Deze regels zijn voor iedereen vindbaar op Rijksoverheid.nl
  • Volg altijd met respect de aanwijzingen en verzoeken op van het bestuur, het kantinepersoneel en/of de corona-coördinator(en).

Toch een (mogelijke) besmetting?

• Laat je altijd testen. Kom niet naar de club zo lang je op de uitslag wacht.
  • Test je positief en/of moet je volgens de geldende richtlijnen in quarantaine? Kom dan zeker niet naar de club voor zo lang als de quarantaineperiode geldt.
  • Ben je positief getest en ben je recent nog bij Caesar geweest? Informeer dan zelf de personen met wie je in contact bent geweest conform de geldende landelijke richtlijnen.

Bekijk hier de infographic