Vanaf zaterdag 6 november gelden er nieuwe landelijke coronamaatregelen. Hoewel de nieuwe maatregelen als een stap terug voelen, nemen wij als VV Caesar / L. Vos onze verantwoordelijkheid om te zorgen dat we zo snel mogelijk weer terug kunnen naar een reguliere situatie. Onderstaand lees je alles over de maatregelen zoals die gelden binnen onze vereniging vanaf zaterdag 6 november 2021.

Voetballen blijft mogelijk voor iedereen

• Gelukkig blijft het ook onder de nieuwe maatregelen mogelijk voor iedereen om de voetbalsport te bedrijven. Een geldig coronatoegangsbewijs is NIET nodig om te trainen of een wedstrijd te spelen bij onze vereniging, zowel voor jongeren als voor mensen boven de 18 jaar.

Coronatoegangsbewijs verplicht in de gehele horeca (inclusief terras)

• Een geldig coronatoegangsbewijs was reeds verplicht in onze sportkantine, uitgezonderd afhalen. Die uitzondering komt te vervallen. Vanaf zaterdag 6 november heeft iedereen die in de kantine wil verblijven een geldig coronatoegangsbewijs nodig.
  • Ook op het terras van de kantine geldt dat een geldig coronatoegangsbewijs nodig is.
  • De vereniging zal de controle en het toezicht op naleving hiervan in de sportkantine gaan intensiveren.
  • Ook na 6 november blijft de kantine geopend tot maximaal 00.00 uur ’s nachts.

Coronatoegangsbewijs vanaf 6 november verplicht in alle binnenruimtes voor 18+

• Vanaf zaterdag 6 november is een geldig coronatoegangsbewijs nodig om te mogen verblijven in binnenruimtes van de club. Dit geldt helaas ook voor de kleedlokalen.
  • Heb je geen geldig coronatoegangsbewijs en ben je 18 jaar of ouder? Dan mag je dus wél komen voetballen, maar moet je je helaas thuis omkleden en mag je dus niet in het kleedlokaal komen (ook niet voor de wedstrijdbespreking of in de rust).
  • De vereniging doet (o.a. via de trainers van de betreffende seniorenelftallen) een beroep op alle spelers en vrijwilligers vanaf 18 jaar om deze regels te respecteren en na te leven.

Daarnaast blijven de volgende algemene regels en uitgangspunten van kracht

• Heb je klachten? Kom dan niet naar de club en laat je altijd testen.
  • Was regelmatig je handen.
  • Ook al is de anderhalve meter afstand niet verplicht, respecteer te allen tijde de wensen van een ander hierin en hou zo veel mogelijk afstand van elkaar.
  • VV Caesar / L. Vos volgt te allen tijde de landelijke richtlijnen voor sport en horeca en verwacht dat iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijkheid kent en ook neemt. Deze regels zijn voor iedereen vindbaar op Rijksoverheid.nl
  • Volg altijd met respect de aanwijzingen en verzoeken op van het bestuur, het kantinepersoneel en/of de corona-coördinator(en).

Toch een (mogelijke) besmetting?

• Laat je altijd testen. Kom niet naar de club zo lang je op de uitslag wacht.
  • Test je positief en/of moet je volgens de geldende richtlijnen in quarantaine? Kom dan zeker niet naar de club voor zo lang als de quarantaineperiode geldt.
  • Ben je positief getest en ben je recent nog bij Caesar geweest? Informeer dan zelf de personen met wie je in contact bent geweest conform de geldende landelijke richtlijnen.